Creëer impact met een doordachte implementatie strategie

Door aan de slag te gaan met marketing automation til je je bedrijf of organisatie naar een hoger niveau. Je team bespaart heel wat tijd omdat repetitieve taken geautomatiseerd kunnen worden (denk maar aan klantsegmentatie, e-mailmarketing, lead nurturing en kwalificatie,…) en die tijd kan ingezet worden om te focussen op strategie en het uitdenken van creatieve campagnes.

Maar, het implementeren van een marketing automation tool doe je niet van de ene dag op de andere. Daarom werken we eerst een implementatie strategie uit, die volledig afgestemd is op de noden en doelstellingen van je bedrijf of organisatie. Pas daarna gaan we aan de slag in de Salesforce Marketing Cloud tool(s) die je gaat gebruiken.

Het implementeren van de juiste marketing automation tool, met de juiste achterliggende strategie, is een investering die zichzelf terugverdient. Je wint in efficiëntie, en, met de juiste aanpak, stimuleer je groei en versterk je je concurrentiepositie.

 

De ingrediënten voor succes

Bij “marketing automation” denken we vooral aan technologie, maar het menselijke aspect is minstens even belangrijk. Terwijl technologie ingezet kan worden om efficiëntie te bevorderen en concepten schaalbaar te maken, is menselijke betrokkenheid essentieel voor een creatieve en persoonlijke toets.

Een succesvolle implementatie combineert dan ook beide aspecten.
Daarom focussen we op deze vier succesfactoren:

Strategische doelstellingen definiëren

Customer journey mapping

Cross-functionele samenwerking

Adoptie, training & co-creatie

In samenwerking met de stakeholders in het project, worden duidelijke doelen gedefinieerd die in lijn liggen met de algemene bedrijfsstrategie. Zo weten we wanneer de implementatie een succes is voor jouw bedrijf of organisatie, en kunnen we onze implementatie strategie daarop afstemmen.

We verplaatsen ons in de leefwereld van jouw klanten en identificeren samen alle touchpoints in de customer journey. Zo kunnen we gericht te werk gaan om de juiste processen en flows uit te tekenen en de ervaring van je klanten te verbeteren.

Door inzichten van verschillende teams samen te brengen, bereiken we het beste resultaat. Daarom worden zowel marketing, sales als customer service stakeholders bij het implementatieproject betrokken. Zo garanderen we een holistische benadering en worden silo’s doorbroken.

Na de implementatie is er niets belangrijker dan de adoptie binnen het team. We voorzien training – de topics afgestemd op de noden van het team dat in Salesforce Marketing Cloud zal werken, en de eigenheden van jouw omgeving. Tijdens de implementatie kunnen we het team al een vuurdoop geven in Marketing Cloud door aan co-creatie te doen en samen content en automatisaties op te zetten in de tool.

Diepgaande technische expertise in Salesforce Marketing Cloud

1

Marketing Cloud Engagement

Marketing Cloud Engagement (MCE) is een geïntegreerd platform voor het creëren, beheren en analyseren van gepersonaliseerde marketingcampagnes, over meerdere kanalen heen. Door de juiste content op het juiste moment aan te bieden, maximaliseert MCE de betrokkenheid en loyaliteit van je klanten.

2

Marketing Cloud Account Engagement

Zoals de naam doet vermoeden, is Marketing Cloud Account Engagement (MCAE) een centrale hub voor het beheren van account gerelateerde marketingactiviteiten. Met MCAE versterk je de relatie met je klant door gepersonaliseerde interacties op te zetten, op basis van diepgaande inzichten in je doelpubliek. Daarnaast biedt MCAE geavanceerde functionaliteiten voor de kwalificatie van leads en stakeholder management in het sales proces.

3

Marketing Cloud Personalization

Marketing Cloud Personalization stelt je in staat om gepersonaliseerde ervaringen aan te bieden op grote schaal (zowel op je website als in e-mails) door je doelpubliek de meest relevante content en aanbiedingen op maat voor te schotelen op het juiste moment. Die hyperpersonalisatie resulteert in meer conversies en een verhoogde betrokkenheid en loyaliteit bij je klanten.

4

Marketing Cloud Intelligence

Marketing Cloud Intelligence helpt je om diepgaande kennis te vergaren over je doelgroepen, trends te identificeren en data gedreven beslissingen te nemen. De tool maakt gebruik van AI om klantendata en interacties te analyseren en geeft je team de nodige inzichten om verder mee aan de slag te gaan.

5

Marketing Cloud Advertising

Marketing Cloud Advertising maakt gebruik van geavanceerde technologieën om slimmer te kunnen segmenteren op basis van demografische gegevens, interesses en gedrag van je doelgroep. Zo kan je team zijn campagnes beter targeten en afstemmen op een specifiek publiek. Daarnaast kunnen de segmenten gemakkelijk ingebouwd worden in customer journey flows.

6

En er is meer…

Marketing Cloud maakt deel uit van het Salesforce ecosysteem en integreert naadloos met de verschillende Salesforce clouds (zoals Sales Cloud, Service Cloud,…). Met artificiële intelligentie (Einstein) en business analytics (CRM Analytics/Analytics Studio) in de mix, vormt het een krachtig geheel dat zorgt voor hogere efficiëntie en diepgaandere inzichten in je bedrijfsprocessen en -data.

Laat je inspireren

Marketing Cloud vs. MCAE

MC Account Engagement (Pardot) en Marketing Cloud zijn twee krachtige platforms van Salesforce. Maar wat is het verschil? Ben je benieuwd? Lees deze blog!

Marketing Cloud engagement journeys

Marketing Cloud Engagement is de oplossing om je klanten te betrekken bij de hele levenscyclus van marketing, verkoop en diensten. Lees om meer te leren over Marketing Cloud…