Marketing Cloud Engagement Journeys

Met de huidige vooruitgang van de technologie hebben mensen steeds minder tijd om inhoud te bekijken, door de overdaad aan informatie die ze elke dag krijgen via e-mail, apps en sociale media. Het is dus essentieel om op een assertieve manier te communiceren over onderwerpen die er echt toe doen voor je klant, vooral als het gaat om bedrijven waarvan de inkomsten ervan afhangen. Dit is vooral het geval voor e-commercebedrijven.

Met Salesforce Marketing Cloud Engagement is het mogelijk om communicatie op maat te leveren via meerdere kanalen, zoals: e-mail, social media, apps, Whatsapp, SMS en online advertenties. De communicatie kan worden aangepast aan de voorkeur van elke klant en vervolgens ook worden geautomatiseerd met Marketing Cloud Engagement.

Marketing Cloud Engagement is jouw oplossing om je klanten te betrekken bij de hele levenscyclus van marketing, verkoop en diensten.

Geavanceerd journey management platform

Het Marketing Cloud Engagement-platform wordt beschouwd als een van de meest geavanceerde platforms voor journey management in de sector. Het helpt bij het plannen, personaliseren en perfectioneren van je 1:1 journey via alle kanalen, zowel online als offline.

Het is mogelijk om al je journeys te tekenen, met aandacht voor de activiteiten van de lead gedurende zijn hele levenscyclus met je merk, en vervolgens automatisch te antwoorden en de efficiëntie van gepersonaliseerde campagnes te meten op basis van de geschiedenis, voorkeuren, locatie en acties van de klant/lead/prospect. Het is ook mogelijk om in real-time te meten!

Los van je behoefte om in contact te zijn met jouw klanten via e-mail, mobiel, social, apps (of elk ander kanaal dat je kan voorstellen), tilt Marketing Cloud Engagement de kracht van personalisatie naar een geheel nieuw niveau.

Hoe kan Marketing Cloud engagement worden gebruikt voor specifieke use cases?

Leidende merken gebruiken Marketing Cloud Engagement op hun segmenten om campagnes over een continue levenscyclus te promoten en hier zijn drie voorbeelden van het type journey design van de meest gebruikte type campagnes tegenwoordig: