De HAVIK aanpak

De HAVIK aanpak maakt ons uniek: we werken altijd vanuit een overkoepelende strategie (bird’s eye view) om de meest impactvolle oplossingen uit te werken, en daarin kunnen we onze technische Marketing Cloud expertise dan weer laten zegevieren (zooming in). We zijn een jong en dynamisch team dat alles in vraag durft stellen, een data gedreven mindset heeft en zijn aanpak volledig toespitst op jouw sector, jouw bedrijf, jouw organisatie. 

 

Marketing automation maturity assessment

Waar sta je op vlak van marketing automation? Hoe haal je er meer rendement uit? En welke stappen moet je daarvoor ondernemen? Het marketing automation maturity assessment biedt een antwoord op die vragen. 

Even uitzoomen (zoals een echte havik!), de huidige situatie in kaart brengen en nadenken over de toekomst, kan een heel nieuw perspectief bieden. Daarom gaan we hier tijdens een maturity assessment over in gesprek met jou en je team. De bevindingen uit het maturity assessment worden vertaald in een gerichte, effectieve marketing automation strategie, die de basis vormt om korte en lange termijn doelstellingen en acties te gaan bepalen. Deze assessment doen we op een gestructureerde manier, met deze vier pijlers als leidraad: 

Klantgerichte Afstemming

Teamvaardigheden & Toolgebruik

Data-gedreven Inzichten

Technologische Toekomstvisie

We beoordelen in hoeverre je marketing automation aanpak afgestemd is op de klant: hoe zorg je voor een optimale customer experience en waar is er nog ruimte voor verbetering?

We evalueren de vaardigheden van, en de adoptie binnen het team: worden de marketing automation tools optimaal gebruikt?

We zoomen in op data en reporting: hoe data gedreven ga je te werk? Welke strategische KPI’s werden er vooropgesteld en hoe wordt er ingezet op het behalen van die doelstellingen? Worden beslissingen genomen, en optimalisaties uitgevoerd, op basis van data?

We kijken met een kritische blik naar de gebruikte technologie en tools: strookt dit nog met de huidige (en toekomstige) noden van je bedrijf of organisatie?

Data gedreven mindset

Marketing automation is niet enkel een technisch gegeven – er komt evenveel strategisch denkwerk bij kijken. Een data gedreven marketingstrategie is van groot belang om efficiënter en effectiever aan marketing (en marketing automation) te doen. Door te focussen op de juiste KPI’s en gerichte optimalisaties uit te voeren op basis van resultaten, creëer je meer impact. 

Onze data gedreven aanpak vertrekt steeds vanuit concrete use cases, gelinkt aan relevante KPI’s. We bepalen samen jouw marketing “North Star” (of stars) – het doel waar je naartoe wil werken – en maken de vertaalslag naar gerichte acties die ondernomen kunnen worden om dat doel te bereiken. De resultaten van die acties worden van dichtbij opgevolgd, zodat er constant geoptimaliseerd kan worden. 

Kortom: meten is weten, en het maakt van marketing automation een krachtige tool voor groei en succes. 

Toegespitst op jouw sector

We spreken jouw taal – we werken ons helemaal in in jouw sector door ons de specifieke terminologie en nuances eigen te maken. Kortom: we willen jouw business begrijpen zoals jij dat doet. 

Zo kunnen we ons advies beter afstemmen op de behoeften en doelstellingen van je bedrijf of organisatie, waardevolle inzichten delen en oplossingen aanbieden die je helpen om on top te blijven in een steeds veranderende markt. We houden voortdurend de vinger aan de pols om onze strategieën te kunnen afstemmen op de laatste trends, uitdagingen en opportuniteiten die relevant zijn binnen jouw sector. 

Deze sectoren kennen we reeds door en door: automotive, bouw, manufacturing,…

Enkele succesverhalen