HAVIK is de lokale go-to marketing automation partner van Soprema.

Enkele jaren geleden kwam Soprema – een internationale marktleider in isolatie en waterdichting – bij ons terecht. Hun Belgische hoofdkantoor had dringend nood aan een lokale partner die hen op zakelijk en strategisch niveau kon helpen bij de implementatie van MC Account Engagement (Pardot) naast hun technische implementatiepartner. Enter HAVIK!  

Na een succesvolle implementatie kunnen we met trots zeggen dat deze samenwerking nu is uitgegroeid tot een langdurige samenwerking. HAVIK is officieel Soprema’s go-to MC Account Engagement (Pardot) partner in heel Noord-Europa. 

Een partner voor functionele en technische ondersteuning  

Hoewel implementatie een belangrijke eerste stap is om het maximale uit uw marketing automation tool te halen, is het net zo belangrijk om deze goed te onderhouden. Daarom helpt HAVIK Soprema voortdurend bij het optimaliseren en verbeteren van hun instance. Dit onder andere door het geven van trainingen wanneer nodig en tweewekelijkse support calls.   

Daarnaast proberen we als MC Account Engagement (Pardot) partner zo proactief mogelijk te zijn. We delen regelmatig nieuwe functionaliteiten en best practices met Soprema om hen te helpen hun processen te optimaliseren. 

De strategische koers van Soprema  

Soprema is een innovatief bedrijf met een continue focus op business development, training en R&D dat zijn concurrenten voor wil blijven. Daarom is het zo cruciaal om hun strategie en MC Account Engagement (Pardot) op elkaar afgestemd te houden. We hebben workshops en diepgaande trainingssessies gehad, volledig afgestemd op de behoeften & prioriteiten van Soprema, om onderwerpen te bespreken zoals:   

  • Customer journeys & persona’s
    HAVIK hielp hun verschillende persona’s te definiëren en visualiseerde hoe hun customer journeys eruit zouden kunnen zien. Met de prioriteiten en assets van Soprema in het achterhoofd werden verschillende always-on flows voorgesteld en geïmplementeerd.  
  • Scoren, grading & routing
    Tijdens deze workshops hielpen we Soprema bij het ontwikkelen van een score- en beoordelingskader dat was afgestemd op hun behoeften. We benadrukten het belang van de relatie tussen sales en marketing voor leadrouting en zullen de nodige begeleiding en ondersteuning bieden indien nodig.  
  • Rapportage
    Samen met Soprema definieerden we hun verschillende rapportagebehoeften en creëerden we aangepaste dashboards om aan hun verwachtingen te voldoen. Rapportage is zeer belangrijk bij het gebruik van Marketing Automation, dus we zullen blijven ontwikkelen om Soprema meer inzicht te geven in hun campagnes, touchpoints, … 

Langdurige samenwerking met HAVIK  

Soprema heeft met HAVIK een all round Marketing Automation partner gevonden – op strategisch, functioneel en technisch niveau, nu al meer dan 4 jaar. We hebben aan verschillende projecten gewerkt om hen te helpen hun Marketing Automation game op een hoger niveau te brengen:  

  • Hen ondersteunen in ad hoc obstakels  
  • De interne marketing automation specialist, campagne coach trainen in het gebruik van MC Account Engagement (Pardot)  
  • Visualiseren van de mogelijkheden van de customer journeys & assisteren bij de creatie van always on flows  
  • Het opnieuw definiëren van hun campagnestructuur (Salesforce Connected Campaigns) en het opzetten van regels om automatisch de juiste broncampagne aan prospects te koppelen 
  • Ondersteuning bij de integratie van scoring en grading in hun manier van werken  
  • Het maken van dashboards in Salesforce Analytics Studio    

In de toekomst zullen we Soprema blijven ondersteunen en inspireren. We zien nog veel kansen en zijn enthousiast om die samen met hen te realiseren. Ons Soprema verhaal is nog lang niet ten einde! 

 

Wat denkt Soprema?