Summer ’22 Updates Pardot (Marketing Cloud Account Engagement)

Er zal binnenkort een rebranding worden gedaan van Pardot naar Marketing Cloud Account Engagement. Voor Pardot gebruikers onder ons was dit een grote update en kwam dit tussen de releases door. Intussen zijn de Summer ‘22 Updates van Pardot ook aangekondigd, big news! De release zal eind mei/ begin juni geactiveerd worden op je salesforce platform, afhankelijk van je Salesforce instance. In deze blog nemen we jullie mee in de meest relevante updates. 

Conditional Completion Actions 

Jaja, eentje waar we lang op hebben moeten wachten; de conditional completion actions zijn er eindelijk! 

Completion action is een automatische actie wanneer een prospect een bepaalde actie heeft uitgevoerd. Bijvoorbeeld, een verhoging van de engagement score na het indienen van een formulier. Sinds deze release kunnen deze acties ook conditioneel gemaakt worden: de actions zullen enkel worden geactiveerd als de prospect die een actie onderneemt voldoet aan de vooropgestelde criteria.  

Je kan een conditional completion action dus eigenlijk zien als een soort completion action, maar dan in combinatie met automatiseringsregels. Waar je deze zaken vroeger apart moest opzetten, kan je deze op je asset zelf dus instellen.  Héél gemakkelijk! 

Pardot (Account Engagement App) Voor Slack  

Versnel je pipeline door realtime updates te ontvangen van prospectactiviteiten in Slack. Je kan nu aan Slack een completion action toevoegen, die je op de hoogte stellen wanneer een prospect interactie heeft met één van je marketingmiddelen. Deze actie kan bijvoorbeeld worden ingesteld wanneer een prospect interactie heeft met een Pardot-formulier met een hoge waarde. 

Het lijkt ons een handige manier om veelbelovende leads automatisch door te sturen naar jouw verkoopteam. Daarnaast kan je ook op een makkelijke manier jouw marketingteam op de hoogte stellen van belangrijke prospect activiteiten, zoals het inschrijven op een webinar. 

E-mail Bounce Rapport  

Er is een nieuw e-mail bounce rapport beschikbaar in de Summer Release. Het rapport geeft alle gebouncede e-mailadressen aan van alle e-mails die je heeft verzonden in het afgelopen jaar.  

Waar je vroeger moest kijken naar alle gebouncede emailadressen via e-mailrapporten van individuele lijsten, kan je nu alles op één plaats terugvinden. Het is met andere woorden gemakkelijker in gebruik alsook een goed alternatief voor de individuele rapporten. Het rapport bevat zowel Pardot Classic e-mails als geautomatiseerde verzendingen.  

Verbeteringen Voor De Landing Page Builder  

Het “drag & drop” systeem voor de Landing Page builder heeft enkele verbeteringen gekregen. De verbeteringen omvatten nu ondersteuning voor Iframes in HTML-componenten en daarnaast zijn er ook een aantal verbeteringen aan de UI. 

De verschillende verbeteringen op een rijtje:  

  • Iframe support: Je kan nu Iframes toevoegen aan HTML-componenten 
  • Meer flexibiliteit bij tabelrijen: er is een kolomafstand beschikbaar in het rijcomponent  
  • Verbeteringen aan invoerattributen: Achtergrondkleur, rand, en randkleur stijlen in de Input sectie zijn nu van toepassing op checkboxes en radio buttons. 
  • Tag-ondersteuning in codevelden: De codeblokken in de kop- en voetteksten ondersteunen nu <noscript> en commentaar (<!– />) tags. 
  • Er is een ondersteuning voor iets langere landingspagina namen. 
  • Er zijn wijzigingen in Public Link en Unpublish Redirect URL velden: De ingevoerde URL’s zijn nu aanklikbaar, en de foutmelding is verbeterd. 

Andere zomer ’22 Pardot updates:  

  • Je kan nu handmatig Salesforce campagnes delen, dit kon vroeger enkel in de salesforce classic.
  • Er zijn nieuwe velden, waaronder; totaal onderdrukte prospects, totaal onmailbare prospects en totaal gedupliceerde prospects op het lijst-e-mailrapport. 
  • Je kan het bouwercanvas voor de emailsjablonen en e-mailinhoud verbreden of verkleinen. 
  • Er is een nieuw eindpunt voor wereldwijde privacy controle in de tracking en toestemming API. 
  • De Pardot Drip-programma’s worden in Juni 2022 ingetrokken, dus als je nog actieve Drip programma’s hebt lopen kan je ze best converteren naar de Engagement Studio-programma’s.

 Zoals je kunt zien, heeft deze zomer ’22 release belangrijke verbeteringen met zich meegebracht. Wil je meer weten over Pardot en haar releases? Aarzel dan niet en neem contact met ons op!