HAVIK als partner van DPG media Advertising om te helpen bij het optimaliseren van hun marketing automation activiteiten

DPG Media Advertising is een leidende mediagroep actief in België, Nederland & Denemarken. Ze zijn gespecialiseerd in het bereiken van kijkers, surfers, lezers en luisteraars met indrukwekkende verhalen, razendsnel nieuws en boeiend entertainment via televisie, kranten, radio, tijdschriften en online diensten.

DPG Media Advertising België nam contact op met HAVIK omdat ze op zoek waren naar een partner om hen te helpen hun marketing automation activiteiten te optimaliseren & uit te breiden. DPG Media Advertising maakte al gebruik van Salesforce Sales Cloud & Pardot, maar een aantal kansen werden gemist omdat ze niet optimaal gebruik maakten van alle geweldige functies die deze tools in huis hebben.

Sprint 1: Health check

Vanwege hun sterke focus op communicatie had het marketingteam van DPG Media Advertising de behoefte om hun marketingactiviteiten te verbeteren. Ze wilden meer automatisering, betere inzichten, meer kwalitatieve gegevens, en last but not least: een nog betere samenwerking tussen marketing & sales.

Een health check was nodig om een duidelijk beeld te krijgen van hun huidige Pardot set-up en manier van werken.
Tijdens deze deep dive kwamen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Datamodel
  • Technische inrichting
  • Template beheer
  • Campagnes
  • Rapportage

HAVIK ging verder met het doen van suggesties om hun huidige omgeving te optimaliseren en definieerde de volgende stappen die in de volgende sprints moesten worden uitgevoerd.