Marketing Cloud Account Engagement (Pardot) Winter ’23 Release

Yes! De winter ’23 update is gearriveerd. Zoals eerder aangekondigd heet Pardot nu Marketing Cloud Account engagement. Met deze nieuwe winter release, zien we enkele nieuwe veranderingen aankomen.

We hebben enkele van de nieuwe functies voor jou opgesomd in deze blogpost:

Marketing Cloud Account Engagement Externe acties.

Als onderdeel van de release kan je nu acties ondernemen op prospects buiten de MC account engagement. Omdat je met deze externe acties prospects gemakkelijk kunt laten inschrijven voor een evenement of een webinar, kun je ze ook een enquête sturen en zelf sms’en en via engagement studio andere platforms van derden activeren.

Deze functie opent de deur naar Salesforce cases, en we kunnen engagement studio koppelen aan verschillende Salesforce objecten. Wij denken dat dit een zeer goede functie is om acties te automatiseren in combinatie met platformen/activiteiten van derden en kloven te dichten tussen salesforce en Marketing Cloud Account Engagement. Denk je eraan om bepaalde platformen te integreren en te controleren vanuit MC Account Engagement? Wij stellen Externe acties voor als een zeer handige functie om dit te doen.

Vergis je niet, het is niet hetzelfde als externe activiteiten. Externe activiteiten zijn afspraken die je in MC Account Engagement wilt opnemen als verrijkte informatie over je prospect, afkomstig van externe bronnen.

Prospect activiteiten pauzeren

Deze functie is ook een goede nieuwkomer om de gegevens van een bedrijf te beschermen en de activiteit met meer nauwkeurigheid te meten binnen MC Account Engagement. Vanaf nu kunnen we beginnen met het pauzeren van prospecten. Dit is vooral goed omdat hoge activiteitsniveaus meestal het gevolg zijn van activiteit door een bot.

Wanneer je de activiteit voor een prospect onderbreekt, verschijnt er een fout in het prospectrecord en wordt dit aangegeven met een pictogram in de lijstweergave. We mogen niet vergeten dat een gepauzeerde prospect die is ingelogd nog steeds marketinge-mails kan ontvangen.

Vereenvoudigen van opt-out status van prospects tussen Marketing Cloud Account Engagement en Salesforce

Het opt-out veld in MC Account Engagement vereist nu een registratiesysteem. Je moet nu alleen nog kiezen tussen MC Account Engagement of Salesforce als primaire waarde voor het opt-out veld van de prospect. Vroeger konden we ook kiezen voor “gebruik het meest recent bijgewerkte record”, maar dat is geen optie meer voor veldsynchronisatie. Met andere woorden, je moet Salesforce of MC Account engagement kiezen als bron van de waarheid. Dit betekent dat je meer controle hebt over het opt-out beleid en dat de status niet kan worden overschreven na verloop van tijd.

Wij vinden de vereenvoudiging van de opt-out-status een goede zaak. Vanaf nu kennen we de bron van de waarheid met zekerheid.

Licenties voor gebruikers van Marketing Cloud Account Engagement

Zoals je misschien al weet, zijn Pardot-only Logins vanaf 2021 verdwenen. alle gebruikers die zich bij Pardot willen aanmelden, moeten een Salesforce-identiteitslicentie krijgen om de single sign login van Salesforce te kunnen gebruiken.

Met de nieuwe speciale licentie kunnen we gebruikers toegang geven tot de meeste marketingtools die beschikbaar zijn voor MC Account Engagement. Bovendien geeft de nieuwe speciale licentie geen volledige toegang tot Salesforce. Wanneer je in Salesforce een gebruikersrecord aanmaakt met deze specifieke identiteitslicentie, is de Single sign-on (SSO) geactiveerd.

Je hebt volledige toegang binnen MC account engagement, maar je hebt geen toegang tot de andere salesforce producten. Salesforce heeft aangekondigd dat deze licentie beperkt zal zijn tot een aantal licenties per org, maar het exacte aantal licenties is nog niet bevestigd. Als je extra licenties koopt, kost dat $5 per licentie.

Andere kleine updates

Naast bovenstaande updates zijn er nog enkele andere kleine updates die niet onbelangrijk zijn in deze functie.

  • Het is belangrijk als je de WordPress Plug-In voor MC Account Engagement gebruikt: Op 12 augustus is er een beveiligingsupdate gebeurd voor deze Plug-In. Je moet eerst de cache wissen in de instellingen van de Plug-In en dan pas kun je genieten van deze laatste update.
  • De Classic App van Pardot zal vanaf 17 oktober 2O22 niet langer beschikbaar zijn in alle Salesforce org.
  • Nieuw bijgewerkt in MC Account Engagement API V5: Account toegevoegd, lifecycle history en ondersteuning voor de prospectvragen op basis van het e-mailadres en de CRM FID.

Zoals je ziet, zijn aan deze Winter ’23 release aanzienlijke verbeteringen verbonden. Deze updates komen eind deze maand of begin oktober beschikbaar in uw org. Wil je meer weten over Pardot en de releases ervan? Twijfel niet en neem contact op!