Marketing Automation Begeleiding

De HAVIK-journey: we helpen je van start tot …

Wat ben je met marketing automation als je er niet mee kunt werken? Daarom begeleiden we je technisch, tactisch en strategisch. In begrijpbare taal. Tijdens je hele marketing automation journey. En dat doen we in je eigen tempo, op basis van je prioriteiten. Als een havik zoomen we vanuit je strategische doelstellingen in op de technische en functionele aspecten en details van marketing automation. Daarna zoomen we opnieuw uit en koppelen we terug naar je strategie.

Je kunt bij ons met al je vragen terecht en we helpen je om eventuele problemen op te lossen. We zijn je sparringpartner en dagen je uit om altijd maar verder te gaan en de pijnpunten in je customer journey bloot te leggen en op te lossen. Je krijgt

  • Trainingen op maat van je processen en je doelstellingen
  • We stippelen strategische trajecten voor je uit
  • je kunt altijd rekenen op onze technische ondersteuning.

Zo krijg je een vertrouwde marketing automation-omgeving waarin je medewerkers graag werken.

Het goud van data

Data zijn het goud van marketing automation. HAVIK helpt je om die data te begrijpen en te gebruiken. Zo:

  • Kun je je klanten segmenteren en klantprofielen opstellen
  • Werk je betere campagnes uit omdat je een beter zicht hebt op je persona’s
  • Stuur je je leads de juiste boodschap op het juiste moment
  • Begrijp je beter wat je leads willen en zet je die goudmijn aan info om in een gepersonaliseerde customer journey

Klant is koning

In marketing automation draait alles rond je leads en klanten. Het doel: hen met relevante content de toegevoegde waarde geven die ze zoeken en hun profielen verrijken met de juiste data. Daarbij helpen we je om:

– Alle punten tussen je marketing-, verkoop- en serviceafdelingen te verbinden

  • 1 naadloze customer journey te ontwikkelen met een 360°-blik op je klanten
  • De loyaliteit van je klanten in kaart te brengen en te verhogen
  • Proactief met hen te communiceren vanuit al je afdelingen

Analyseer en word beter

Wat je marketing tot een succes maakt? En ze beter maakt dan die van je concurrenten? Het analyseren van je campagnes en de content die je stuurt. Geen betere manier om dat te doen dan met onze 360°-rapporten die je volledige marketing en sales funnel in beeld brengen.

  • Weet hoeveel leads en inkomsten je uit een campagne haalt.
  • Maak je campagnes sterker op basis van wat je klanten op je website doen.
  • Haal meer ROI uit je marketing.

Zet je leads om in klanten

Het doel van marketing automation? Leads genereren en ze uiteindelijk binnenhalen als klant. Hoe je dat doet? Door je customer journey op te delen in always on- en pushcampagnes die elkaar versterken. Tijdens je HAVIK-journey helpen we je om:

  • Je leads content te bezorgen via al je kanalen
  • Iedere lead gepersonaliseerde content te geven op basis van de triggers die hij of zij in je platform doet afgaan
  • A/B-testen uit te voeren om te weten te komen wat werkt en wat niet
  • De brug te slaan tussen je marketing- en je verkoopafdeling