Hoe maak je UX-formulieren met Marketing Cloud Account Engagement (Pardot)?

 MC Account Engagement (Pardot)Formulieren zijn een van de manieren die je kunt gebruiken om informatie te verzamelen over bezoekers op je website of landingspagina’s en helpen je om bezoekers te converteren in prospects. Maar hoe kan MC Account Engagement (Pardot) je helpen om UX design Patterns in je formulieren te implementeren?

Voor deze oefening zullen we een aantal UX design principes opnoemen en ze één voor één behandelen, zodat je kunt zien hoe je ze kunt toepassen bij het bouwen van je MC Account Engagement (Pardot) Formulieren.

Let’s do it.

1. Less is more

Zeer uitgebreide formulieren kunnen voor sommige mensen vervelend zijn. Probeer dus, afhankelijk van het onderwerp van het formulier, zo weinig mogelijk te vragen, om de belangstelling hoog te houden en zo min mogelijk moeite te doen.

Er zijn veel casestudies die aantonen dat formulieren met minder velden een hoger invulpercentage hebben en dat de kwaliteit van de inzending gelijk is gebleven.

Bij het bouwen van een MC Account Engagement (Pardot) formulier via de wizard kan je de velden selecteren die je wilt opnemen.